Haft, nadruk cyfrowy, naklejka, folia, grawer, sitodruk…

Możliwości znakowania różnego rodzaju tekstyliów czy nawet gotowych przedmiotów jest bardzo wiele.

Poniżej przedstawiamy krótkie opisy głównych technik znakowania, ale każdorazowo zachęcamy do kontaktu, w celu doboru odpowiedniej metody dla rodzaju i wielkości zamówienia.
Nawet najbardziej skomplikowane logo, przejścia tonalne, wzory czy kolory mogą zostać przeniesione na tkaniny i inne powierzchnie.

 

Nie wiesz jaką technikę wybrać? Zapraszamy do KONTAKTU  – wszystko chętnie wytłumaczymy!

HAFT

Haft komputerowy jest niezwykle efektowną, trwałą i bardzo uniwersalną formą znakowania głównie tkanin, ale też skóry czy filców. Znakomicie prezentuje się na czapeczkach, polarach, koszulkach polo, torbach, ręcznikach, kurtkach, szlafrokach i innych materiałach. Oferowany przez nas haft wyróżnia się najwyższą precyzją wykonania i atrakcyjną kolorystyką, dzięki której Państwa odzież nabierze zupełnie nowego, oryginalnego wyglądu.
Haft polecany jest często w przypadku odzieży roboczej, wymagającej częstego prania (np. gastronomicznej) lub przy produktach premium, gdzie duże znaczenie ma estetyka i elegancki wygląd.

 

Więcej w zakładce HAFT KOMPUTEROWY

SOLWENT

Druk solwentowy to sposób druku w ploterze atramentowym. Można stosować go wobec wszystkich podłoży z zawartością PVC, a w szczególności wobec podłoży nieprzyczepnych dla atramentów wodnych.

Metoda ta pozwala na wydruk bardzo szczegółowych wzorów, w bardzo dobrej jakości, np.: zdjęcia, przejścia tonalne itp.
Projekt drukujemy na ploterze drukującym Roland używając specjalnych folii i tuszy, a następnie wygrzewamy go w wysokiej temperaturze. Wydruki solwentowe mają nasycone kolory, a dzięki zastosowaniu tuszy na bazie pigmentów logowanie tą metodą jest bardzo trwałe – nadruki nie blakną, nie tracą  kolorów i są odporne na działanie czynników atmosferycznych oraz na ścieranie, czy uszkodzenia mechaniczne.

TERMOTRANSFER

Folie flex i flock to folie termotransferowe do zdobienia odzieży. Dzięki łatwej obróbce i stosunkowo niskiej cenie, należą do najchętniej wybieranych materiałów do termotransferu. Folie wykazują cechy wspólne, ale istnieje też między nimi kilka różnic.

 

FLEX

Metoda ta jest idealna do realizacji niewielkich nakładów (istnieje możliwość wykonania nawet 1 egzemplarza). Napisy oraz grafiki wycinane są z folii flex, o gładkiej, cienkiej i rozciągliwej (gumowej) powierzchni, za pomocą ploterów tnących, które następnie za pomocą termo-prasy aplikowane są na materiał. Folie flex mogą mieć wykończenie matowe lub błyszczące i występują w bardzo szerokiej gamie kolorystycznej. Popularne są także folie z ciekawymi efektami: brokatowe, neonowe, perłowe, lakierowane, holograficzne, odblaskowe czy ze wzorem.
Technikę tą cechuje bardzo wysoka trwałość oraz doskonałe pokrycie koloru, nawet w przypadku nadruków na ciemnych tkaninach. Brzegi aplikacji są niezwykle dokładne i równe. Metoda stosowana głównie w przypadku nadruków jednokolorowych na niemalże wszystkich odmianach tkanin.

Koszulki, bluzy, torby czy poduszki ozdobione nadrukiem z folii flex są wygodne w noszeniu i nieuciążliwe w utrzymaniu – folia nie pęka, nie spiera się i nie blaknie.

FLOCK

Metoda ta jest również idealna do realizacji niewielkich nakładów. Napisy oraz grafiki wycinane są z folii flock – tworzonej z włókien celulozowych – która od flex różni się przede wszystkim wyczuwalną pod palcem powierzchnią z meszkiem. Technikę tą cechuje bardzo wysoka trwałość oraz doskonałe pokrycie koloru, nawet w przypadku nadruków na ciemnych tkaninach. Brzegi aplikacji są niezwykle dokładne i równe. Metoda stosowana głównie w przypadku nadruków jednokolorowych na niemalże wszystkich odmianach tkanin, jednakże wachlarz kolorów, w których występują folie flock, jest nieco uboższy w stosunku do folii flex.

SUBLIMACJA

Druk sublimacyjny to najtrwalsza forma znakowania. Technika ta polega na pierwotnym nadrukowaniu dowolnego wzoru za pomocą farb sublimacyjnych na specjalnym, wykorzystywanym w tym celu papierze. Otrzymany w ten sposób lewy wzór tzw.„lustrzane odbicie”, zostaje wsublimowany za pomocą prasy termotransferowej na specjalnych KUBKACH porcelitowych, elementach ALUMINIOWYCH, czy tkaninach poliestrowych (min 70% składu) – np. KOSZULKI SPORTOWE, SMYCZE, KOMINY, CZAPKI, RĘCZNIKI, SKARPETKI, LEŻAKI i inne.
W procesie sublimacji tusz wnika w strukturę materiału i staje się jego integralną częścią – nie można go więc zdrapać czy odkleić. Dzięki temu np koszulka reklamowa z nadrukiem sublimacyjnym może być swobodnie składana czy prana w pralce bez wpływu na jakość i wygląd nadruku.

Sublimacja pozwala na wykonanie pełnokolorowych nadruków o fotograficznej jakości i mocnym nasyceniu kolorów w pełnej palecie CMYK. Taki nadruk może być wykonany bezpośrednio na materiale docelowym lub w postaci naszywki sublimacyjnej, którą można doszyć do odzieży.

NAKLEJKI

W ramach naszej oferty usług drukarskich, oprócz nadruków na tekstyliach, proponujemy również wykonywanie wydruków na różnorodnych materiałach – papierze, folii samoprzylepnej, tworzywach sztucznych (m.in. PCV twarde, plexi)

Wykonujemy także naklejki reklamowe (etykiety samoprzylepne) wysokiej jakości, w bardzo szerokim zakresie formatów i kształtów. Zastosowań dla naklejek jest bardzo wiele – od nalepek w miejscu sprzedaży, informujących o produkcie, po etykiety adresowe lub z logo firmy, czy jako gadżet reklamowy (np. vlepka).

SITODRUK

Sitodruk jest najtańszym i najpopularniejszym sposobem znakowania tekstyliów. Jego początki sięgają czasów XVII w. Chin, gdzie służył on do ozdabiania kimon barwnymi wzorami.

Druk sitowy to technika druku, w której formą drukową jest szablon nałożony na drobną siatkę tkaną, metalową lub wykonaną z włókien syntetycznych. Wykonanie odbitki polega na przetłaczaniu farby przez matrycę (siatkę) bezpośrednio na drukowany przedmiot za pomocą elastycznego rakla.
Sitodruk może być stosowany zarówno do wydruków jednobarwnych, jak i wielobarwnych. Jego zaletą jest uniwersalność. Sitodruk doskonale sprawdza się na wszelkiego rodzaju odzieży, a także papierze, tekturze, folii oraz innych produktach, czy tekstyliach.
Jest to jedyna metoda, która umożliwia zadruk wielu rodzajów podłoży o zróżnicowanej fakturze oraz kształcie.

NADRUKI CYFROWE

DTG – Direct-to-garmet

oznacza druk bezpośredni na podłożu bawełnianym lub na mieszance z przewagą włókien naturalnych. Nadruk następuje w drukarce DTG, atrament wnika w strukturę tkaniny, odwzorowując odpowiednią grafikę. Nadruk utrwalany jest poprzez wygrzanie w prasie termotransferowej. DTG jest wygodną i efektywną metodą nadruku w przypadku małych zamówień, czy krótkich, indywidualnych serii. Charakteryzuje go wysoka jakość i trwałość, bardzo dobre odwzorowanie kolorów z przejściami tonalnymi, lekki nadruk, który może oddychać – na jasnych podłożach oraz krótki czas druku.

DTF – Direct-to-film

najnowsza z technik zdobienia, która łączy cyfrową jakość nadruku i trwałość nadruku sitowego. DTF oznacza metodę naniesienia atramentu na dedykowaną do tej techniki folię, użycie kleju transferowego do tkanin, używanego również w sitodruku oraz naniesienie przygotowanego nadruku na podłoże tekstylne za pomocą prasy transferowej. Podobnie jak DTG, DTF sprawdza się przy krótkich seriach (ze względu na niskie koszty). Do jego zalet należą m.in. wysoka trwałość i jakość oraz możliwość druku z gradacjami kolorów.

Przygotowany nadruk, może być transferowany na różne produkty np. czapki, koszulki, torby, szaliki itp.

GRAWER LASEROWY

Grawerowanie jest jedną z najstarszych i najbardziej trwałych technik zdobienia wyrobów artystycznych, obecnie wykorzystywanych do wykonywania indywidualnych motywów lub nadawania indywidualności wyrobom, takim jak: skóra, drewno, szkło, MDF, tkaniny, karton, papier, folia, metale i wiele innych.

Technologia laserowa umożliwia wykonanie najdrobniejszych szczegółów z maksymalną precyzją bez obaw o negatywny wpływ czynników zewnętrznych. Praktycznie wszystko co może być narysowane, można grawerować i znakować przy użyciu lasera.

METKI ODZIEŻOWE

Żakardowe, tkane, sublimacyjne, termotransferowe… – stosowane jako element dekoracyjny lub podkreślenie marki odzieżowej, zarówno wewnątrz jak i na szwach zewnętrznych produktów.